De Kringloop Kantine

met terras aan de Schie

De Kringloop Kantine is het lunch restaurant van Stichting Stunt, gelegen op een prachtige locatie achter de Kringloopwinkel aan de Rotterdamseweg, met een groot terras aan het Rijn-Schie Kanaal. Zittend achter de grote ramen of genietend van het zonnetje op het terras zie je de binnenvaartschepen en roeiers aan je voorbij varen. Dat maakt de Kringloop Kantine een heerlijke pleisterplaat voor klanten van de Kringloopwinkel, maar ook voor wandelaars en fietser richting bijvoorbeeld De Zweth.

In de Kringloop Kantine leren deelnemers hun horecavaardigheden ontwikkelen. Je kunt er genieten van verse koffie met een stuk ambachtelijke appeltaart, een soepje of een broodje, bereid met biologische ingrediënten van lokale leveranciers als Bakker Bronswyck, De Molen en Kistje vol Smaak.

Dagelijks wordt door deelnemers een gezonde maaltijd gekookt voor deelnemers in de andere leerwerkbedrijven, vrijwilligers en medewerkers van Stichting Stunt én het Kringloopbedrijf. Deze maaltijd is vaak voor een klein bedrag te koop voor gasten in de Kringloop Kantine.

Alles, nou ja bijna alles in de Kringloop Kantine is verder te koop; de stoelen waar je op zit, de lampen aan het plafond en de decoratie op de tafels. De spullen zijn handgemaakt van rest- of sloophout door de deelnemers in De Werkplaats, één van de andere leerwerkbedrijven van Stichting Stunt.

Kortom, in de Kringloop Kantine komen gasten, deelnemers en leerwerkbedrijven bijeen op een dynamische plek waar iedereen zich thuis voelt.