De Werkplaats

Van resthout naar Design

De Werkplaats is één van de meest dynamische leerwerkbedrijven van Stichting Stunt. Hier maken deelnemers met de hand allerlei producten van sloop- en resthout in opdracht van bedrijven en particulieren.

Houten bierrekjes Stadsbrouwerij De Koperen Kat, vogelhuisjes voor een bedrijf in Zonwering, snijplanken voor cateraars als Rode Rozen en Tortilla's en de Firma van Buiten en natuurlijk de beroemde Delftse kratjes. Kortom, te veel om hier op te noemen. Daarom heeft De Werkplaats een eigen site: www.dewerkplaatsdelft.nl

Geen leerwerkbedrijf maar een bedrijf om te leren!!

De Werkplaats from Dominique Mollee on Vimeo.

Leerwerkbedrijven richten zich er op deelnemers wat te leren en zich te ontwikkelen. Die principes hanteren we ook nog bij De Werkplaats. Maar het is toch net even anders. De Werkplaats is een productiebedrijf. We maken tafels, stoelen, tuinartikelen en kasten. Dat doen we in opdracht, dat doen we voor meubelzaken, voor bedrijven en particulieren. We nemen de opdrachten alleen aan als we de deelnemers in huis hebben die dat kunnen. En daar zit één van de verschillen. We gaan mensen echt opleiden. Ze krijgen de vaardigheden aangeboden die nodig zijn om onze producten snel en hoogwaardig te produceren. Er is immers een betalende klant die snel resultaat wil zien. Een klant die verwacht dat hij een goed geproduceerd product koopt. Die garantie moeten we bieden. De Werkplaats is eigenlijk een 'designmakerij'. Alleen de productie komt niet uit Italië of het verre Oosten. Nee, gewoon van De Werkplaats aan de Rotterdamseweg.

Meubelpimp:
De deelnemers van Stunt kunnen in De Werkplaats aan de gang met oude meubels die we bij bedrijven en particulieren mogen ophalen. Meubels worden gerepareerd. Daarna worden ze gepimpt. Ook andere vormen van houtbewerking worden in deze werkplaats aangeboden.

Werk in opdracht:

De Werkplaats wordt steeds meer gevonden door bedrijven en particulieren. Zo hebben we kort geleden 200 zogenaamde "Kistjes vol Smaak" gemaakt. De kistjes worden door het bedrijf Kistje vol Smaak gebruikt om groenten en fruit af te leveren bij bedrijven en particulieren. We hebben meubels opgeknapt voor particulieren en we hebben (tuin) tafels in opdracht gemaakt. Recent is er weer een tafel afgeleverd bij Kadmium, het kunstencentrum in het Prinsenkwartier in Delft.