Van servet naar tafellaken?

De stichting Stunt is in januari 2006 opgericht. De uitvoering van het echte werk is in maart 2008 met 3 medewerkers gestart. Het werk richtte zich vooral op de individuele begeleiding van deelnemers. In juni 2006 hebben we voor het eerst mee gedaan aan een openbare aanbesteding.

We zijn geselecteerd uit 27 andere aanbieders. Daar is een aantal redenen voor aangevoerd. In algemene zin was de prijs/kwaliteitsverhouding goed. Wat veel beter scoorde was onze betrokkenheid bij de stad en het feit dat we in onze offerte hebben aangegeven dat we meerdere leerwerkbedrijven zouden opzetten die ook zouden bijdragen aan het imago van Delft. De opdrachtgever vond dat wel wat ambitieus. We hebben het meer dan waar gemaakt. We beschikken nu over meerdere leerwerkbedrijven. Daarover vindt u voldoende informatie op deze website. Met de ontwikkeling van leerwerkbedrijven nam ook het aantal medewerkers toe. Momenteel zijn 14 mensen werkzaam bij Stunt.

De eerste twee jaar hebben we ons kunnen ontwikkelen onder de beschermende vleugels van het Kringloopbedrijf Delft. Daar zijn we tot op de dag van vandaag dankbaar voor. Eind 2008  stonden we op eigen benen. We hebben in die tijd mee gedaan aan een aanbesteding en die ook gegund kregen. Hét moment om de stap naar volledige zelfstandigheid te zetten. Vanaf dat moment hebben we echt onze eigen koers gevaren. En dat bevalt goed. We zullen ons blijven ontwikkelen en ongetwijfeld weer mooie nieuwe dingen maken voor de stad, voor onze deelnemers en ook wel een beetje voor onszelf. We realiseren ons terdege dat dat alleen maar kan omdat we onze geschiedenis hebben. En die willen we en zullen we blijven koesteren.