Kunstencentrum Kadmium

Een kunstig Leerwerkbedrijf van Stunt

Prinsenkwartier is een bruisend centrum waar kunst, kennis, techniek en innovatie samen komen in één prachtig pand aan het Agathaplein in Delft. Het samenwerkingsverband tussen de organisaties HYPO Kunstsuper, Techniek OntmoetingsPunt (TOP), Kunstencentrum Kadmium, Delft Design, het Collectief, café BAR/BAAR  en Museum Prinsenhof Delft maken Prinsenkwartier tot een broedplaats van activiteiten, experimenten en projecten in de stad.

Naast de creatieve invulling van de partners binnen Prinsenkwartier worden de ruimtes verhuurd aan derden voor velerlei activiteiten, van het houden van lezingen tot bedrijfspresentaties en van workshops tot meerdaagse evenementen.

Het leerwerkbedrijf Prinsenkwartier van Stichting Stunt verzorgt een deel van de facilitaire dienstverlening in het pand, ondersteunt bij culturele manifestaties en evenementen van derden en helpt bij PR en acquisitie voor het Prinsenkwartier en bij het stimuleren van de verhuur.

Stichting Stunt werkt bij dit leerwerkbedrijf samen met de Stichting Beeldende Kunsten Delft. De samenwerking richt zich op de dagelijkse exploitatie van een Beeldend Kunstencentrum. José Zeldenthuis is de projectleider van het leerwerkbedrijf.

Deelnemers die het leuk vinden om in een kunstzinnige omgeving te werken kunnen in het leerwerkbedrijf aan de volgende activiteiten meewerken:

• het helpen inrichten van tentoonstellingen
  • bardiensten en andere horeca-activiteiten
  • gastheer of gastvrouw
  • onderhoudsmedewerker
  • schoonmaakwerk en conciërgewerkzaamheden

Op dit moment is Kadmium 6 dagen per week voor het publiek geopend.

dinsdag tot en met vrijdag
10:00 tot 17:30 uur
zaterdag
11:00 tot 17:00 uur.
zondag
11:00 tot 17:00 uur

We streven uiteindelijk naar een openstelling van zeven dagen in de week. De toegang is gratis.

Kadmium is gevestigd aan de Sint Agathaplein 4 in Delft.

Voor meer informatie kunt u eens kijken op de website van Kadmium: www.kadmium.nl