Heel Lekker Bezig Bakt

Wethouders als meesterbakkers tijdens tweejarig jubileum

Auteur: stichtingstunt Publicatiedatum: 3 oktober 2017 - 00:00

Van misbaksels tot ware kunstwerken, de eindresultaten van de workshop Heel Lekker Bezig Bakt toonden het allemaal. Wethouders Stephan Brandligt en Raimond de Prez bakten ijverig mee bij Firma van Buiten tijdens het jubileum van de collectieve dagbestedingsvoorziening Lekker Bezig.

De wethouders werden met de andere aanwezigen in groepjes ingedeeld die streden om het bakken van de lekkerste taart. Deelnemers aan horeca activeiten binnen Lekker Bezig liepen tussen de tafels door, gaven tips en jureerden de baksels. Het werd een hilarische taartworkshop tijdens een feestelijke middag.

Diashow twee jaar Lekker Bezig

Een voorziening ontwikkelen waar een brede groep Delftenaren kan participeren en deze zo laagdrempelig mogelijk inrichten. Dat was de uitdaging waar Stichting Stunt, Doel Delfland en Firma van Buiten twee jaar geleden voor stonden. Gezamenlijk ontwikkelden zij de dagbestedingsvoorziening Lekker Bezig.

Dat de behoefte aan zo’n voorziening groot is, blijkt uit de cijfers: twee jaar na de start zijn er 118 inwoners van Delft die – op vrijwillige basis - deelnemen. Gezamenlijk werken zij ruim driehonderd dagdelen per week binnen Lekker Bezig. Zij willen iets betekenen voor hun omgeving én voor Delft.