Train je Veerkracht

In het dagelijks leven hebben we vaak te maken met veel spanningen. In plaats van gezonde stress hebben veel mensen last van chronische stress. Het lichaam bevindt zich dan eigenlijk continu in staat van paraatheid en zo ontstaan veel verschillende klachten. Bij Stichting Stunt kan je leren omgaan met stress door het volgen van een veerkracht-training.

Tijdens een veerkrachttraining leer je je bewust te worden van je ademhaling en wat het effect daarvan is op je lichaam.Door op een specifieke manier te ademen ga je merken dat je een positieve invloed uit kunt oefenen op je hartritme. Zo breng je je lichaam in een prettige, veilige staat en zal je je beter gaan voelen. Dat noemen we Hartcoherentie. Middels een sensor aan het oor is tijdens een veerkrachttraining je hartritme op de computer te zien. Ook wordt zichtbaar hoe je hartritme reageert op spanning en emoties.

Vanuit onze ervaring zien we dat je door het trainen van je ademhaling leert je lichaam te ontspannen. Hierdoor ontstaat er meer ruimte en kan je je zelfhelend vermogen vergroten. Je lichamelijke klachten verminderen en je veerkracht zal toenemen.Je leert hoe je hartcoherentie voor jezelf kunt bereiken en hoe je dit in de praktijk kunt toepassen.Dit heeft positieve effecten op je welzijn en je zult effectiever kunnen omgaan met:

- stress en burnout klachten

- emoties

- veranderen van patronen (dag en nachtritme/slapen/eten)

- faalangst /examenvrees

- toe- of afname van gewicht

- presteren bijvoorbeeld op sport- of werkgebied

Een veerkrachttraining volg je individueel en wordt op jouw ontwikkeling afgestemd. De coaching bestaat uit het ondersteunen van dit proces.Het trainen van je ademhaling kan je zelf thuis en ook in het Adem Centrum bij Stunt.

Deelnemers bij Stunt kunnen zonder kosten kennis maken en leren hoe zij  hun eigen veerkracht kunnen trainen. Deze training duurt ongeveer 3 maanden waarin we ongeveer 7 keer afspreken. De ervaring leert dat, indien je traint, jij je ook beter voelt.

Is dit misschien ook iets voor jou? Voor meer informatie kun je mailen naar froukje@stichtingstunt.nl. Je kunt je ook aanmelden via je traject- of werkplekbegeleider.

Mocht je geïnteresseerd zijn en niet bij Stunt werken? Neem via de mail contact op en vraag naar de kosten en/of mogelijkheden.